Noodoproep !

Heeft u een algemene vraag of weet u niet in welke onderdeel u uw vraag moet stellen dan kan dat hier.
Plaats reactie

Topic author
Skippy
Geregistreerde gebruiker
Status: Offline

Noodoproep !

Bericht door Skippy » 05 jul 2018 03:39

Beste vrienden, ik hoop dat ik bij wijze van uitzondering een vraag als deze hier mag plaatsen.

Het ziet er naar uit, dat ik over enkele weken geen dak meer boven mijn hoofd heb.
De verhuurder wil mij eruit zetten, omdat meer dan 1 computer veel te brandgevaarlijk zou zijn.
Tevens moest ik ook al het bankstel, en de eethoek reeds naar het grofvuil laten brengen.
Wegens rughandicap (aangeboren afwijking) en zonder vervoer, kan ik de woning zelf
niet eens verlaten, en moeten de boodschappen worden bezorgd.
Als ik er echt uit moet, en de woning wordt ontruimt, ben ik dus ook alles kwijt.
En ik heb geen geld om nieuwe computers te kopen, en heb dan ook geen mogelijkheid huur te
betalen, ALS ik al een nieuw onderkomen vind, want dat moet via internet bankieren.
Als ik dan op straat lig, heb ik ook geen eten/drinken, en geen medicijnen.
(7 verschillende pillen en twee soorten insuline)

Ik heb het gehele land (NL) al afgebeld, maar er is nergens een gemeente of verhuurder te vinden, die
een nieuw onderkomen voor mij heeft.

Als iemand denkt iets te hebben, ik kan ook op elektronica / geluidstechniek-gebied meewerken,
en heb veel apparatuur beschikbaar.

Eventuele reacties mogen naar dobber@petlover.com

Alvast heel erg bedankt.

Wie bang is voor Dieren, heeft nog nooit een mens ontmoet

zorinhendrik Hensyr
Site Admin
Contacteer:

Re: Noodoproep !

Bericht door zorinhendrik Hensyr » 05 jul 2018 08:03

Wow dit is heftig zeg... zo'n noodoproep laat ik natuurlijk toe op het forum.
Zeg eens beste Evert, hebben jullie daar dan geen sociaal huis waar je terecht kan?

Om een ster te bereiken hebt u een droom nodig. Om een droom te hebben hebt u levenskracht nodig.
Om zoveel levenskracht te hebben hebt u een wil nodig en die komt vanuit je hart. ;) John Kelly :P

Topic author
Skippy
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Skippy » 05 jul 2018 09:43

Of hier zo een opvang is weet ik niet, maar als er zoiets is heb ik het volgende probleem.
Hoe betaal ik die opvang, en hoe betaal ik eten en drinken ?
Want ik kan niet helemaal naar een bank lopen, om cash op te halen, of rekeningen in te leveren.
Waarom ?
Nou, als de woning wordt ontruimt, gaat ALLES naar het grofvuil, dus ook de computers.
En NEEN ! Met een te leen gegeven computer kun je NIETS betalen !!!
Ja, het KAN wel, maar dan wordt de eigenaar gruwelijk boos, als 'ie 'm weer terugkrijgt.
Want natuurlijk staat op zo'n apparaat die rommel van microschoft, en dat is levensgevaarlijk !
Èén keer met zoiets een rekening betalen, resp internetbankieren, en de halve wereld kan
jouw bankrekeningen plunderen !!!
Dus, zou ik op die geleende computer eerst LINUX moeten zetten en dat Wxxxxxx erafgooien....

Ja, ze zijn helemaal knettergek hier, want ECHT WAAR: Een van de eisen van de verhuurder is,
een verbod op het door het toilet spoelen van ontlasting !!!!
Nog gekker is natuurlijk, dat er een rechter bestaat, die zulke eisen serieus neemt !!!
Die gek heeft ze niet meer allemaal op een rijtje !!
Jammer, dat ik niet fit genoeg ben, en op dit moment geen auto beschikbaar, anders had ik het
betreffende afval een maandje opgespaard, en in het kantoor van die verhuurder gemieterd !
Ja, waar moet ik het anders kwijt dan ?

Het bankstel is vorig jaar al naar de vuilnisbelt gegaan, evenals de eikenhouten eethoek,
zulke zaken mag ik hier niet in huis hebben !

En nog iets: ALS ik zo'n opvang zou vinden, ben ik nog steeds ALLES kwijt.
Dus ook de professionele opname apparatuur, bedoeld voor het inspreken van boeken voor
visueel gehandicapten, en alle apparatuur voor het ontwerpen van printen en dergelijke voor
elektronische hulpmiddelen, dan wel het elektronische deel van hulpmiddelen.

Groetjes !

Evert

zorinhendrik Hensyr
Site Admin
Contacteer:

Bericht door zorinhendrik Hensyr » 19 jul 2018 06:07

Ik weet niet in hoeverre Evert nog kan reageren, heeft hij nog een onderkomen of niet.
Als je dit leest beste Evert laat ons dan iets weten.
Hoe staan jouw zaken nu op dit ogenblik?

Om een ster te bereiken hebt u een droom nodig. Om een droom te hebben hebt u levenskracht nodig.
Om zoveel levenskracht te hebben hebt u een wil nodig en die komt vanuit je hart. ;) John Kelly :P

Topic author
Skippy
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Skippy » 19 jul 2018 13:37

Hallo Hendrik,

bedankt voor de interesse.

Ik werd gisteren door de advocaat gebeld, dat de 'razzia' van vandaag niet zou doorgaan,
en het werd uitgesteld tot na de vakantie, dus ergens in september.
E i n d e l i j k heb ik via een z.g. hulpsite iemand kunnen contacteren die mij gisteren
nog heeft geholpen om zelfs twee kamers i.p.v. 1 nog enigzins op te ruimen, zodat ik ook
daarmee iets verder kan komen.
Maar ik sta al jaren op die hulpsite met een advertentie en heb ook anderen die zich daar
aanbieden al aangeschreven, maar er is nooit een reactie op gekomen. Die site lijkt dus
echt fake; hoewel er nu dan eindelijk een reactie is geweest.

Maar de 'noodoproep' is nog steeds geldig, want als ik niet zou moeten, WIL ik hier weg.
Het is toch te idioot hier ?
Ze sturen de rekeningen via email, maar ze verbieden je een computer te hebben !!
Hoe moet ik die mails dan lezen ?
En hoe moet ik de huur dan betalen zonder computer ?

Ze zijn helemaal knettergek geworden.

De verhuurder laat via de rechter zelfs verbieden ontlasting door het toilet te spoelen.....
Maar dan is ook een rechter al niet meer gezond in zijn kop, als hij/zij zulke eisen nog
serieus neemt.

Groeten !

Evert

PS: Of zou het een idee zijn, om met een grotere groep een boerderij te kopen/huren,
en dan samenwerken aan nieuwe software ?
Laatst gewijzigd door Skippy op 09 aug 2018 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.

zorinhendrik Hensyr
Site Admin
Contacteer:

Bericht door zorinhendrik Hensyr » 19 jul 2018 15:23

Hoi beste Evert,

Omdat de relatie tussen u en de verhuurder echt verzuurt is kan ik het goed geloven dat u daar echt weg wilt.
Maar nu hebt u nog een dak boven uw hoofd en dat zou ik ondanks alle tegenslagen toch echt wel in dank afnemen.

Ondertussen kan u en de hulpverlener die u geholpen heeft toch nog een poging ondernemen om iets te zoeken wat jou zou passen.
Maar ik heb een paar vraagjes voor jou:

- Zou u het zien zitten om buiten de landsgrens te gaan wonen (bijvoorbeeld in België)?
- Hoe zit het dan met uw loon of uitkering als u naar het buitenland trekt?
- Hoe verplaatst u zich, met een looprek of een rolstoel of kunt u nog gaan?
- Hoeveel kunt u betalen als huishuur?
- Hebt u al eens gedacht aan begeleid wonen of wilt u dit niet?
- Kunt u nog een trap opgaan of is dit niet meer mogelijk?
- Hoeveel ruimte heeft u nodig om in te wonen en uw hobby uit te oefenen, 1,2,3 of 4 kamers?
- Stel dat er zich nog mensen kandidaat stellen om samen een boerderij te huren (kopen zal er niet in zitten) ben je dan bereid een groot deel van je privacy op te geven? Uiteindelijk zal je alleen een slaapkamer hebben waar je privé bent, de rest van de boerderij zal je moeten delen met anderen.
- Zal u een garantie kunnen aanbieden dat er elke maand bijgedragen wordt in de betaling van de huur en de vaste kosten zoals elektriciteit, gas en water?
- Dan zijn er nog de praktische afspraken zoals wie gaat er meehelpen met opruimen en koken enz... ben je bereid daaraan mee te helpen?
- Hoe zit het met huisdieren, kunt u daar gewoon aan geraken of wilt u liever geen huisdieren in uw buurt?

Ik zeg niet dat er direct een oplossing jou te beurt zal vallen maar je weet nooit dat er nog lezers zijn die denken onder één dak te kunnen wonen met jou.
Hierbij dan een oproep aan alle lezers van dit topic die zich geroepen voelen om samen een boerderij te bewonen en te onderhouden zich hier te melden.

Topic author
Skippy
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Skippy » 19 jul 2018 18:22

Hallo Hendrik, en allemaal,

nou, helaas, een aantal vragen wil ik wel beantwoorden, maar om dat nu 'openbaar' te doen,
gaat soms een beetje ver.

Betreffend privacy in zo'n boerderij: Ik denk dat dat niet zo moeilijk zal zijn, want je kiest
tenslotte uiteindelijk voor elkaar, om samen nieuwe dingen uit te vinden.

Oh, ja, GRAAG buiten het domme nederlandje. Probleem is echter dat mijn inkomen op dat
moment wegvalt. Want ik ben nederlander. Een turk of marokkaan, die naar Afrika verhuist,
krijgt een werkloosheidsuitkering mee !!!
Tja, zo discrimineerd nederland zijn eigen volk !

Normaal kun je een auto rijden voor enkele tientjes aan belasting per maand.
Maar als je iets nodig hebt waarin een rollator of rolstoel moet passen, moet je dik 200 euro
per maand betalen.
Zoek je dan op internet met "berechnung kfz steuer" zie je heel andere bedragen.
Namelijk 190 euro.... per JAAR !

Betreffende mijn lijf: Ik kan nog lopen, maar dat blijft bij enkele tientallen meters, omdat dan
de rug pijn gaat doen.
Een trappetje zoals in een flat, van c.a. 10 treden gaat nog, als ik niet de hele dag op en neer
moet... :-)

De ruimte die ik nu heb, is een woonkamer en drie slaapkamers, 1 kelder van 16 m² en een
kelder van c.a. 40 m².

Oh en huisDieren ? Hoe meer hoe beter !!!!
Hier in het forum is niet genoeg ruimte om al mijn ervaringen met Dieren neer te schrijven !
Dieren zijn veel intelligenter dan mensen !!

Als ik vertel dat ik met Dieren kan praten, zullen veel mensen denken dat ik gek ben.
Maar het is een vaststaand feit !
Ik wil nog eens naar Afrika, om een in het wild levende Olifant te ontmoeten.
En ik houd het niet voor onmogelijk, dat ik hem/haar zover krijg, dat die pootjes, nou, 'tjes...'
gaat geven.
Maar ik wil dan wel een cameraploeg mee hebben, om mijn ontmoeting te kunnen bewijzen.

Ik zou evenwel graag extra ruimte hebben, dan kan ik ook een studio inrichten voor het
inspreken van boeken voor visueel gehandicapten.

Nou, alweer een heel verhaal geworden.

Groetens !

Evert

zorinhendrik Hensyr
Site Admin
Contacteer:

Bericht door zorinhendrik Hensyr » 19 jul 2018 18:46

Nou hopen dat er snel positieve reactie komt op deze oproep

Topic author
Skippy
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Skippy » 09 aug 2018 09:39

Ik kreeg nog een idee over (huis) Dieren:

Wie bang is voor Dieren,

heeft nog nooit een mens ontmoet !

Een Dier mist iets belangrijks:
Een Dier is niet agressief !

Een wandeling door de busch-busch in Afrika is veiliger,
dan een wandeling door een grote stad.

Toen mijn rug zover was verstijfd, dat ik niet meer ver genoeg
kon bukken om mijn onderbroek aan te trekken, heb ik mijn
vriend Lucky, groot formaat Chihuahua (10 kg) mij te helpen.
Hij deed het zelfs de eerste keer helemaal 100% goed, terwijl
het hem nog nooit eerder was gevraagd, en ook nog nooit was
geleerd !
Hij begreep het in één keer !

Groeten,

Evert

Plaats reactie