video en geluid

Hier zitten alle onderwerpen die opgelost zijn uit het verleden.

Topic author
ente
Geregistreerde gebruiker
Status: Offline

video en geluid

Bericht door ente » 15 sep 2017 00:03

Goede avond Ik ben Ente ik heb voor het eerst linux op mijn computer.Ik heb Zorin OS ultimate gedownload en ik denk dat ik achteraf beter core had kunnen nemen.Maar ja ik heb nu ultimate en het ziet er allemaal mooi uit alleen heb ik problemen met mijn geluidskaart en videokaart.Ik heb geen geluid.Ik weet ook niet waar ik dat zou kunnen vinden.Normaal bij Windows ging ik naar apparatenbeheer en kreeg ik een lijst van alles.Ik weet niet hoe dat bij Zorin OS ook zo iets is.Ik heb al bij Zorin zelf gekeken maar mijn engels is niet zo.Kan iemand mij helpen hiermee? Ik heb begrepen dat je ook windows spellen kunt spelen en als dat is zou ik van windows afkunnen. B.V.B. dank je wel groet ente

zorinhendrik Hensyr
Site Admin
Contacteer:

Re: video en geluid

Bericht door zorinhendrik Hensyr » 15 sep 2017 00:11

Hoi beste Ente,

Allereerst van harte welkom op ons forum. Welcome

Wat betreft de hardware op uw computer, het verwonderd mij dat u geen geluid hebt :roll: dit is iets dat normaal zou moeten werken.
Heeft u het geluid via uw monitor of via externe luidsprekers of is dit een laptop?

Ga ook eens kijken via start > systeemgereedschap > extra hardware

Wacht daar eventjes tot dit venster ingevuld is, kan je daar eventueel extra drivers installeren?

Om een ster te bereiken hebt u een droom nodig. Om een droom te hebben hebt u levenskracht nodig.
Om zoveel levenskracht te hebben hebt u een wil nodig en die komt vanuit je hart. ;) John Kelly :P

Topic author
ente
Geregistreerde gebruiker

Bericht door ente » 15 sep 2017 12:19

zorinhendrik schreef:
15 sep 2017 00:11
Hoi beste Ente,

Allereerst van harte welkom op ons forum. Welcome

Wat betreft de hardware op uw computer, het verwonderd mij dat u geen geluid hebt :roll: dit is iets dat normaal zou moeten werken.
Heeft u het geluid via uw monitor of via externe luidsprekers of is dit een laptop?

Ga ook eens kijken via start > systeemgereedschap > extra hardware

Wacht daar eventjes tot dit venster ingevuld is, kan je daar eventueel extra drivers installeren?
Goede Middag Ik heb dat gedaan en er komt dan te staan processor microcode firmware for intel CPUs van intel microcode gebruiken(niet vrij) en ik weet niet wat ik dan moet doen.Het is een medion desktop Intel® Pentium(R) D CPU 3.00GHz × 2 Video kaart amd radeon 5670. 3.5 gb geheugen.Dit is mijn oude computer.
Groetjes ente ;)

Topic author
ente
Geregistreerde gebruiker

Bericht door ente » 15 sep 2017 23:48

Een goede avond .Ik kom nog even terug op het probleem met mijn audio en video kaart in Zorin 12.02 .Ik heb Zorin 9 geinstalleerd en walla ik heb geluid Ik ben hierna naar systeem instellingen gegaan om te kijken wat daar aangegeven stond en dat is het volgende : geeft aan geluid afspelen:redwood hdmi audio(RadeonHD5000Serie) als tweede geeft hij aan Digital output(S/PDIF)
en als derde Analoge output Dit bij de geluidsinstellingen uitvoer.Bij de invoer Digital input (S/PDIF) Dus die 12.02 is nog niet compleet denk ik.Ik ga in ieder geval hiermee verder en zal de site regelmatig bezoeken want alles is nieuw voor mij.groetjes en een goed weekend Ente ;)

zorinhendrik Hensyr
Site Admin
Contacteer:

Bericht door zorinhendrik Hensyr » 16 sep 2017 13:02

Hoi beste Ente,

Het is raar dat u in Zorin OS 12.2 geen geluid hebt.
Dit kan te wijten zijn aan de architectuur, als u Zorin OS 12.2 Core 64-bit hebt gebruikt en er geen geluid is kan het goed zijn dat u wel geluid hebt als u de 32-bit zou installeren.

Maar goed, u heeft dan Zorin OS 9 Core geïnstalleerd wat ook nog altijd een goed besturingssysteem is met updates tot 2019

Om een ster te bereiken hebt u een droom nodig. Om een droom te hebben hebt u levenskracht nodig.
Om zoveel levenskracht te hebben hebt u een wil nodig en die komt vanuit je hart. ;) John Kelly :P

Topic author
ente
Geregistreerde gebruiker

Bericht door ente » 16 sep 2017 13:21

Dat ga ik zeker proberen alleen ga ik eerst 9 ontdekken want alles is nieuw voor mij.
groetjes ente :roll:

zorinhendrik Hensyr
Site Admin
Contacteer:

Bericht door zorinhendrik Hensyr » 17 sep 2017 09:57

Het is goed dat je Zorin OS eerst wilt gaan ontdekken maar houd in gedachten dat er een wereld van verschil is tussen Zorin OS 9 en Zorin OS 12

Topic author
ente
Geregistreerde gebruiker

Bericht door ente » 17 sep 2017 20:38

Ik heb een heel goede bericht gelezen op internet over Zorin OS Ultimate ,daar stond in dat deze uitgave een goed alternatief zou zijn voor windows 10.
Dus ik ben naar de site gegaan en heb daar Zorin OS ultimate gedownload voor 19 euro.Ik heb zowel de 32bit als de 64bit gedownload. Ik heb de 32 bit geinstalleerd op mijn oude computer.Het zag er allemaal mooi uit alleen toen kwam het probleem van het geluid.Toen had ik gelezen dat 9 een betere optie is voor oudere computers dus die heb ik nu geinstalleerd en heb ik wel geluid.Ik heb te kort de Zorin 12.02 ultimate op de computer gehad om er iets zinnigs over te zeggen maar het leek wel heel veel op windows 7.
Groet ente en een fijne avond nog.

zorinhendrik Hensyr
Site Admin
Contacteer:

Bericht door zorinhendrik Hensyr » 17 sep 2017 21:13

Hoi beste Ente,

Ik had graag eerst het probleem van het geluid eens aangepakt voordat u besliste om zorin os 9 core te installeren.
Als u ooit nog eens voor de test zorin os 12 ultimate installeert weet het me dan eens te zeggen dan gaan we proberen uw geluidskaart werkende te krijgen.

U hebt nu zorin os 9 core en ik wens u er heel veel succes mee. :succes:

Topic author
ente
Geregistreerde gebruiker

Bericht door ente » 17 sep 2017 21:27

Hallo Zorinhendrik dankjewel, ik ga later deze week weer de 32bit ZorinOS 12.02 ultimate weer op die oudere computer zetten.maar morgen ga ik eerst verder met de laptop van mijn kleinkind met de Zorin OS 9.Als ik hem erop heb staan meld ik me weer.Nogmaals bedankt.groetjes ente

Gesloten