Welkom op dit forum.

Dit topic vertelt u wat meer over het doel en waarom van dit forum.
Plaats reactie

Topic author
zorinhendrik Hensyr
Site Admin
Contacteer:
Status: Offline
Belgium

Welkom op dit forum.

Bericht door zorinhendrik Hensyr » 29 aug 2015 20:30

Beste forum bezoeker,

Hartelijk welkom op dit Nederlandstalige Zorin forum.
Dit forum behandeld voornamelijk het Zorin OS besturingssysteem.
Hier kan u terecht om handleidingen en filmpjes te raadplegen maar u kan ook onderwerpen (topics), vragen en reacties plaatsen als geregistreerde gebruiker.

Kijk rustig rond als gast en registreer u voor een gratis account als u vragen en reacties wil plaatsen.

Vriendelijke groeten,

Zorinhendrik

Forum Management

Om een ster te bereiken hebt u een droom nodig. Om een droom te hebben hebt u levenskracht nodig.
Om zoveel levenskracht te hebben hebt u een wil nodig en die komt vanuit je hart. ;) John Kelly :P

Topic author
zorinhendrik Hensyr
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Waarom registreren?

Bericht door zorinhendrik Hensyr » 29 aug 2015 21:07

Om een vlot verloop en professionele hulp te kunnen aanbieden op dit forum moet u geregistreerd zijn.

Geregistreerde leden kunnen een onderwerp (topic) starten, vragen stellen in hun onderwerp en reacties plaatsen in hun onderwerp, bovendien is er ook een chat functie voorzien om antwoorden die onduidelijk zijn te verfijnen.

Geregistreerde leden krijgen een e-mail als er op hun onderwerp, vraag of reactie een tegen reactie is geplaatst.

Als gast kan u alleen lezen!

Om een ster te bereiken hebt u een droom nodig. Om een droom te hebben hebt u levenskracht nodig.
Om zoveel levenskracht te hebben hebt u een wil nodig en die komt vanuit je hart. ;) John Kelly :P

Topic author
zorinhendrik Hensyr
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Het doel en het waarom van dit forum.

Bericht door zorinhendrik Hensyr » 13 jun 2016 08:46

Er zijn forums voor Windows, Ubuntu, Linux Mint en andere besturingssystemen in overvloed.

Maar er is voor Zorin OS alleen maar het officiële Engelstalige forum van de Zorin Group.

En omdat Zorin OS nou eenmaal het enige, snelste en eenvoudigste besturingssysteem ter wereld is en het enige besturingssysteem is dat erg dicht tegen Windows aanleunt en bovendien ook nog gratis is, kon het niet anders meer dan dat er ook voor dit besturingssysteem een Nederlandstalige website en forum moest komen en zelfs een fan pagina op facebook.

Ik ben Zorinhendrik en ik hou erg veel van Zorin OS omdat het nou eenmaal zo eenvoudig en modern is.
Mijn doel is het besturingssysteem bekend te maken bij het Nederlandstalige publiek, ik ben er zeker van dat dit OS (Operating System) bij velen in de smaak zal vallen.

Topic author
zorinhendrik Hensyr
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Een beetje over mezelf...

Bericht door zorinhendrik Hensyr » 25 aug 2016 17:23

Misschien is het prettig te weten wie ik ben en waarom ik dit allemaal doe.

Ik ben Hendrik Van Marcke gebroren te Gent op 15 oktober 1963, dus op het moment van dit schrijven ben ik 52 jaar jong.
Computers...ja het is een passie die vroeg begonnen is op de lagere school.
Lagere school??? Toen bestonden er nog geen computers wil je zeggen maar ik moet je tegenspreken.
De school lag naast het terrein van Vynckier op de Nieuwe Vaart te Gent en elke maand kregen wij dozen vol ponskaarten van de grootste computer die ik ooit in levende lijve heb gezien. Deze computer was immens groot en er was toen nog geen geheugen zoals het RAM geheugen die wij nu kennen.

Maar ik was gefascineerd en thuis kreeg ik mijn eerste computer, een commodore 64 met een cassette opnemer om daar mijn dos gegevens op weg te schrijven. Geweldig was dit en met mijn vrienden wisselden we commando's uit met elkaar om te testen en te rotzooien.
Dan kreeg ik mijn eerste home computer met Windows 95 er op en dat was gewoonweg magie.

Na jaren als tankwagen chauffeur met benzine en daarna met zwavelzuur in Europa rond te reizen kwam er abrupt een einde aan mijn arbeid loopbaan
toen mijn ogen het lieten afweten en ik geen geneeskundig attest meer kreeg om te rijden.

Afbeelding

Dan werd het tijd om een opleiding te volgen als computertechnieker bij de VDAB, ik heb mijn getuigschrift behaald en mijn eerste certificaat van CCNA netwerkbeheer behaald van Cisco.

Afbeelding

Jaren later en kwam ik bij PCHelpforum terecht (het grootste en gratis computerforum van België en Nederland) als filmmedewerker met de naam Hensyr en ben ik daar begonnen met een eigen forum onderdeel gewijd aan Zorin OS in het onderdeel handleidingen. Ik zit daar nu nog en ik maak daar de filmpjes van handleidingen.

Toen leerde ik Fcbrugge kennen op PCH en hij is ook een computerliefhebber op zoek naar de juiste distro van Linux en samen leerden we met vallen en opstaan meer en meer van Linux. Wat ons opviel is dat er van de minder bekende maar daarom niet minder slechte distro's geen Nederlandse ondersteuning was in de vorm van website's en forum's.

Dus zijn we samen begonnen aan een Nederlandstalige website en forum voor Zorin OS en wij vullen constant elkaar aan met informatie en nieuwe commando's.
Wat eerst eigenlijk als hobby hadden gestart is nu uitgegroeid tot een volwaardig forum met tal van Nederlandstalige informatie voor de eindgebruiker van Zorin OS.
Ik heb dan de officiële Zorin OS Group aangeschreven om toelatingen te vragen en vandaag zijn wij het enige Zorin OS Dutch Community en goedgekeurd door Zorin OS Group Yeehaaaaaa.

We zijn dus vrijwillige hobbyisten en hopen dit forum jaren op het internet te houden.
Nu nog een fototje...
Afbeelding

Ziezo, nu ken jij me een beetje beter en ik beloof je dat we steeds gaan proberen alle leden te helpen met informatie.

Met vriendelijke groeten
Zorinhendrik

Plaats reactie