Nieuw lid   Welkom

In dit onderwerp kan u zichzelf even voorstellen.
Vertel wat meer over uzelf en wat u er toe bracht dit forum te bezoeken.
Plaats reactie

Topic author
HammieHammer
Geregistreerde gebruiker
Status: Offline

Nieuw lid

Bericht door HammieHammer » 01 nov 2018 11:59

Hallo ik ben HammieHammer, ik heb Zorin zo pas ontdekt en ik vind het een mooi OS. Ben ook een MACbook user wat mij ook erg goed bevalt. Ben niet weg van Windows en heb nog ergens een laptop met W7 er op. Maar gebruiken doe ik hem haast niet. In het verleden, meer dan 10 jaar terug was ik ook al bezig met Linux. Wat een wereld van verschil met nu. Toen was het erg veel zoeken en experimenteren. Vooral de juiste drivers vinden en werkbaar krijgen was erg moeilijk. Dat lijkt nu wat soepeler te gaan! Oke, thats me. Oja ik woon al weer jaren in Schotland maar vind het fijn om een Nederlandstalig forum te hebben gevonden en te gebruiken.

De hartelijke groeten,

HammieHammer. :thumbs :thumbs

fcbrugge
Algemene Moderator

Re: Nieuw lid  Welkom

Bericht door fcbrugge » 01 nov 2018 12:04

Hoi HammieHammer,
Van harte Welcome op dit prachtig forum :D
FCB

Zij die weinig denken, vergissen zich heel veel

linux laptop medion(9jaar)
freespire/deepin/mint tara/mint sylvia/zorin12/xbuntu/elemantary os/chalet os/manjaro gnome
Voor vragen over andere Linux distro's ben je van harte welkom Linux-Anders

Topic author
HammieHammer
Geregistreerde gebruiker

Re: Nieuw lid

Bericht door HammieHammer » 01 nov 2018 12:14

fcbrugge schreef:
01 nov 2018 12:04
Hoi HammieHammer,
Van harte Welcome op dit prachtig forum :D
FCB
Bedankt! :thumbs :thumbs

zorinhendrik Hensyr
Site Admin
Contacteer:

Bericht door zorinhendrik Hensyr » 01 nov 2018 13:35

Hoi HammieHammer,

Van harte welkom op dit forum. Welcome
Jep, het Linux wereldje is serieus vernieuwd met een hele reeks verbeteringen en zeker in het gebruiken van Linux drivers.
Waar vroeger een Nvidia driver nodig was is er nu bijvoorbeeld de xorg nouveau driver die heel goed werkt, zo goed zelfs dat je zelfs de Nvidia driver niet meer nodig hebt. :P
De meeste computers die nu voorzien worden van Linux besturingssystemen werken de drivers out of the box zonder dat je er zelf werk moet aan besteden.
Alleen bij de hele nieuwe computers blijft het zoeken naar drivers omdat die nog niet in de kernel opgenomen zijn.
Dus ben je beter af met een computer van één jaar oud dan met een hele nieuwe van 1 dag oud. :lol:

Tof dat jij het Nederlandse forum leuk vindt en buiten onze landsgrenzen vertoeft. :P
Dat is voor mij een bevestiging dat het internet goed zijn werk doet haha :lol:

Om een ster te bereiken hebt u een droom nodig. Om een droom te hebben hebt u levenskracht nodig.
Om zoveel levenskracht te hebben hebt u een wil nodig en die komt vanuit je hart. ;) John Kelly :P

Topic author
HammieHammer
Geregistreerde gebruiker

Bericht door HammieHammer » 01 nov 2018 14:13

zorinhendrik schreef:
01 nov 2018 13:35
Hoi HammieHammer,

Van harte welkom op dit forum. Welcome
Jep, het Linux wereldje is serieus vernieuwd met een hele reeks verbeteringen en zeker in het gebruiken van Linux drivers.
Waar vroeger een Nvidia driver nodig was is er nu bijvoorbeeld de xorg nouveau driver die heel goed werkt, zo goed zelfs dat je zelfs de Nvidia driver niet meer nodig hebt. :P
De meeste computers die nu voorzien worden van Linux besturingssystemen werken de drivers out of the box zonder dat je er zelf werk moet aan besteden.
Alleen bij de hele nieuwe computers blijft het zoeken naar drivers omdat die nog niet in de kernel opgenomen zijn.
Dus ben je beter af met een computer van één jaar oud dan met een hele nieuwe van 1 dag oud. :lol:

Tof dat jij het Nederlandse forum leuk vindt en buiten onze landsgrenzen vertoeft. :P
Dat is voor mij een bevestiging dat het internet goed zijn werk doet haha :lol:
Bedankt voor je welkom. Altijd leuk om een reactie te krijgen. Ja engels gaat me goed af maar Nederlands blijft toch het aller makkelijkst al maak ik wel regelmatig schrijffouten, ha ha ha.

Hartelijke groet,

HammieHammer :thumbs :thumbs

zorinhendrik Hensyr
Site Admin
Contacteer:

Bericht door zorinhendrik Hensyr » 01 nov 2018 14:28

kijk, dat is nu het voordeel van een computer forum waarin geen aandacht aan schrijffouten hoeft gegeven te worden, alleen als het over commands gaat in de terminal moet ik zorgvuldig er op toezien dat ik het juist schrijf hahaha.
mijn zins opbouw kan natuurlijk altijd nog beter maar het hoeft niet, als wij elkaar maar begrijpen en wij een goede interpretatie kunnen maken van wat er geschreven is.

Om een ster te bereiken hebt u een droom nodig. Om een droom te hebben hebt u levenskracht nodig.
Om zoveel levenskracht te hebben hebt u een wil nodig en die komt vanuit je hart. ;) John Kelly :P

Den Hook
Technisch Team-assistent

Bericht door Den Hook » 01 nov 2018 19:48

Hallo Hammiehammer,

Leuk dat je deelneemt aan ons forum. Welcome En dat helemaal vanuit Schotland, dat deel van de U.K. dat tegen de Brexit is. :cry:

Zie jij al iets aankomen vanuit Ierland, daar waar de Zorin-initiators en ontwikkelaars bezig zijn met een nieuwe versie ?

Dan wordt Zorin nog mooier namelijk. In de tussentijd kan je via dit forum al goede tips, tweaks en apps verkrijgen.

:succes: :thumbs :thumbs :thumbs

Zorin - Lenovo Thinkpad Edge E420s - Brabant - Ajax - Linux - IT-architecture

zorinfan2017
Geregistreerde gebruiker

Bericht door zorinfan2017 » 02 nov 2018 20:14

Schotland juist ja. ik herinner me nog een gedichtje van Robert Burns :) . in welke regio woon je?

'Mak a kirk or a mill o’t' ik vraag me nog altijd waarove dit gaat :mrgreen:

in ieder geval alle goede raad en uitleg die je kunt gebruiken bij het installeren van linux vind je hier.

dus van harte welkom Hammiehammer

gtjs

Den Hook
Technisch Team-assistent

Bericht door Den Hook » 04 nov 2018 11:13

@Zorinfan,

'Mak a kirk or a mill o’t' ik vraag me nog altijd waarove dit gaat :mrgreen:
Dit triggerde me, dus op zoek gegaan .....

Zie hier, en zoek op "Kirk" dan kom je bij je gedicht met wat uitleg en ook wat het zou betekenen (verrassend antwoord, kan ik zeggen :P ).

Overigens is volgens dit stuk, het gedicht niet van Robert Burns maar van Edwin Morgan.

Zorin - Lenovo Thinkpad Edge E420s - Brabant - Ajax - Linux - IT-architecture

Kris_V_d
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Kris_V_d » 06 nov 2018 00:54

Welkom op het forum !

Ik zou het raar vinden om in het buitenland te wonen en dan toch in het Nederlands te communiceren. (al was het maar op pc)
Het lijkt me overgens wel een goed idee om dat te doen, zo oefen je het Nederlands.

Welcome

Plaats reactie